1) Belediye imar Müdürlüğüne veya Tapu Müdürlüğü'ne başvurularak binanıza alt statik-mimari projelerin arşivden temini sağlanır. Bu adim ile birlikte binalara özel proje teklif çalışmaları gerçekleştirilerek kat maliklerine sunulur.
2) 15 gün öncesinden apartman yönetimi tarafından kat maliklerine yapılacak resmi çağrı ile gerçekleştirilecek toplantı neticesinde kentsel dönüşüm kararı alınıp inşaat firması ile sözleşme imzalanır. Bina deprem risk raporunun alınabilmesi için binaya alt mevcut projeler, tapu senedi, Tapu Müdürlüğü'nden alınmış bağımsız bölüm listelerinin gösterildiği belge ve nüfus cüzdanı fotokopisi ile gerekli işlemler başlatılır. Daire tapusu ya da kat mülkiyeti yok ise "Daireye Alt Hisseli Arsa Tapusu" aynı görevi görecektir.
3) Riskli yapı tespiti için lisanslı kuruluşlarla anlaşma yapılıp gerekli incelemeler gerçekleştirilerek binanız için deprem risk raporu hazırlanır.
4) Binaniza alt deprem risk raporu binanızın bağlı bulunduğu Çevre ve Şehircilik Bakanlığı II Kentsel Dönüşüm Müdürlüğü'ne en geç yedi gün içerisinde bir üst yazı ile sunulur.
5) Binaniza alt deprem risk raporu il Kentsel Dönüşüm Müdürlüğü tarafından incelenerek eksik bulunmaması durumunda onaylanır. Onaylanan raporlar ilgili Tapu Müdürlüğü'ne yazılı olarak bildirilir. İlgili Tapu Müdürlüğü'nce söz konusu yapı ile ilgili olarak tapu kütüğüne "riskli yapı" şerhi işlenir. Bu şerh yalnızca bilgilendirme amaçlıdır, alım-satım yapılmaya devam edilebilir.
6) ilgili Tapu Müdürlüğü'nce tüm kat maliklerine tebligat tarihinden itibaren 60 gün içinde yapının yıktırılmasına dair resmi yazı ulaştırılır.
8) Binanın riskli bulunması durumunda, resmi yazının kat maliklerine tebliğinden sonra kat maliklerinin en az 2/3 tapu hisse çoğunluğu ile bina Ortak Karar Protokolü hazırlanıp imza altına alınır. Bu protokolde bahsi geçen binanın nasıl, ne zaman, ne şekilde, kime, hangi dağılımla yaptırılacağinin kararının alınması gerekmektedir.
9) Binanıza ait Bina Ortak Karar Protokolü, bağlı bulunulan Çevre ve Şehircilik Bakanlığı il Kentsel Dönüşüm Müdürlüğü'ne bilgi amaçlı olmak sureti ile bir dilekçe ile sunulur. Riskli yapının 60 günlük süre içinde anlaşma sağlanıp yıktırılmaması durumunda yapının idari makamlarca yıktırılacağı belirtilerek 30 günden az olmak üzere ek süre verilerek tebligatta bulunulur.
Bu süre sonunda da riskli yapının yıktırılmaması halinde, yıktırma işlemi mahalli idarelerin iştirakı ile mülki amirler tarafından yapılır veya yaptırılır.
Anlaşmaya katılmayan maliklerin arsa paylan Bakanlıkça tespit edilen rayiç değer üzerinden açık arttırma ile satılır ya da hazineye tescil edilir.
10) Verilen süreler sonunda bina yıkımı gerçekleşir.
11) Tüm aşamaların tamamlanması ile birlikte inşaat ruhsat projeleri hazırlanarak bina yapım ruhsatı alınır ve binanın yeniden inşaatına başlanır. Yeni binanin inşaatına başlanılması ile birlikte yeni bina inşaatının her aşaması yapı denetim firmaları tarafından ve kentsel dönüşüm kredisi kullanmanız durumunda banka uzmanları tarafından denetlenir.
12) Kredi yardımı için Bakanlık ile anlaşma sağlayan bankalara, kira yardımı için ise il Kentsel Dönüşüm Müdürlüğü'ne başvuruda bulunulması gerekmektedir. Kira yardımı maksimum 18 ay süresince ödenmektedir.
Yeni bina projesi tamamlandığında bağlı olunan Belediyeden iskanlı tapular alınır. İskanlı Tapu; bina inşaatının projeye uygun ilerlediği, eksiksiz tamamlandığı ve binanın depreme dayanıklı olduğu anlamına gelir ve ardından tapu devirleri gerçekleştirilir.
Hikmet Kanat
Gayrimenkul Danışmanı ve İzmir Emlak Uzmanı
0505 662 4764
Yorumlar
Yorum Gönder