Ana içeriğe atla

Emlak Vergisi Ne Zaman, Nereye, Nasıl Ödenir?


Emlak vergisi; arazi, arsa ve binalar gibi taşınmaz servetten alınan bir vergidir. Sürekliliği olan emlak vergisi bina ve arsa arazi olmak üzere iki türe ayrılır. Belediyelere ödenen bu vergi tek seferde ödeneceği gibi iki taksitte de ödenebilir. 1319 sayılı Kanuna göre yılda iki kez alınır. Ödeme dönemleri; ilk taksit 3 ay sürmektedir. 1 Mart’tan başlayıp 31 Mayıs’a kadar sürer. İkinci taksit ödemesi Kasım ayındadır. Emlak vergisinin ödeme yeri ise taşınmazın bulunduğu ilçe belediyesidir. Ayrıca belediyelerin internet siteleri veya e-devlet üzerinden elektronik olarak da ödenebilmektedir. Taşınmaz için ilk defa vergi ödeniyorsa belediyelerde beyanname doldurulması gerekebilir. beyanname için başvurulurken tapu, nüfus cüzdanı ve eğer söz konusu bina ise kullanma izninin fotokopilerinin hazır bulundurulması gerekir. Beyanname için meskenin bulunduğu adres ile mükellefin ikamet adresi ve vergi numarası bildirilmelidir.

Emlak vergisinin hesaplanmasında 2 temel değişken bulunmaktadır. Bunlardan birincisi Maliye Bakanlığı ile Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından müştereken belirlenen bina metrekare normal inşaat maliyet bedelleri, İkincisi ise belediyelerde kurulacak taktir komisyonlarınca belirlenecek asgari ölçüde arsa metre kare birim değeri ve binanın yüz ölçümüdür. Taşınmazın metrekaresi arttıkça vergisi değeri de artacaktır.

2019 yılı emlak vergi değeri, yeniden değerleme oranının yarısı olan yüzde11,865 oranında artırılarak uygulanıyor. Vergi oranları ise arazilerde ve meskenlerde binde bir, diğer binalarda binde iki ve arsalarda ise binde üçtür. Bu oranlar, büyük şehir belediye sınırları ve mücavir alanlar içinde yüzde 100 artırımlı uygulanır. Büyükşehir yasasıyla mahalleye dönüşen ve tüzel kişiliği kaldırılan köylerde ise emlak vergisi tahsili 2022 yılı sonuna kadar ertelendi

Kimler emlak vergisi ödemez?

  • Gaziler
  • Engelliler
  • Şehitlerin dul ve yetimleri
  • Hiçbir geliri olmayan ev hanımları ve 18 yaşından büyük işsizler
  • Sadece Türkiye’de kurulu bir sosyal güvenlik kurumundan aylık alan emekliler ile bunların dul ve yetimleri emlak vergisi ödemeyeceklerdir.

Yukarıda sayılanlar arasındaysanız, tek bir konuta sahip iseniz ve bu konut da Türkiye sınırları içinde 200 m2‘yi aşmıyorsa o zaman emlak vergisi ödemeyeceksiniz.


Yorumlar

Latest Posts

Merkezi İş Alanı Ne Demek? Mia'nın Açılımı Nedir? Mia Özellikleri Neler?

Mia'nın Açılımı Büyük kentlerde, kent merkezlerinde ticaret yoğunluğunun olduğu bölgelere,  Merkezi İş Alanı kısaca Mia denilmektedir. Bu bölgelerde genellikle plazalar, ofisler, rezidanslar gibi yapılar yer alır. Kent merkezinde yer alan Merkezi İş Alanları, ulaşım açısından da kolay ve merkezi bir konumdadır. Merkezi İş Alanı (MİA) , sosyokültürel ve ticari amaçlı yapılar için ayrılmış bölgedir. Bu alanın tanımı, Planlı Alanlar Tip İmar Yönetmeliği'ne göre düzenlenmiştir. Planlı Alanlar Tip İmar Yönetmeliği'nde Merkezi İş Alanı şöyle tanımlanmıştır : "İmar planlarında yönetim, sosyokültürel ve ticari amaçlı yapılar için ayrılmış bölgedir. Bu bölgede büro, iş hanı, gazino, lokanta, çarşı, çok katlı mağaza, banka, otel, sinema, tiyatro gibi sosyal kültürel tesisler, yönetimle ilgili tesisler, özel eğitim ve özel sağlık tesisleri ve benzeri yapılar yapılabilir." Merkezi İş Alanlarında genel olarak yapılaşma fazladır. Bu alan aynı zamanda kentteki en yükse

Binaları Hasar Gören Depremzedelerin Merak Ettikleri Sık Sorulan Sorular

 7269 Sayılı Kanun Kapsamında Muhtemel Soru Ve Cevaplar 7269 sayılı olarak geçen kanunun tam adı " Umumi Hayata Müessir Afetler Dolayısıyla Alınacak Tedbirlerle Yapılacak Yardımlara Dair Kanun" olarak geçer. Bir başka değişle Afet (Deprem) kanunuda denilebilir. Bu kanuna göre yapılan hasar tespit çalışlarında en sık karşılaşılan soru ve cevaplar şöyledir: 1) Hasar tespit çalışmaları hangi kurum koordinesinde yapılmaktadır? Hasar tespit çalışmaları AFAD adına Çevre ve Şehircilik Bakanlığı/İl Müdürlüğü koordinasyonunda yapılmaktadır. Çevre Şehircilik Bakanlığı/İl Müdürlüğü bu çalışmalarda Belediyeler, Karayolları, DSİ gibi kurumlardan da teknik personel desteği almaktadır.   2) Hasar tespit çalışmaları ne amaçla yapılmaktadır? Nakdi yardım, geçici barınma yardımı, kalıcı konut yardımı vb. yardımların hangi afetzedelere, ne ölçüde yapılacağına karar vermek için hasar tespit çalışmaları yapılmaktadır.   3) Binaların hasar durumları nasıl belirlenmektedir? Bu konuda eğitim almış,

Konut Çeşitleri Nelerdir? Konut Türlerinin Özellikleri Nelerdir?

Konut, barınma eylemini rahatlıkla sürdürebileceği yaşam ortamını sağlayan mekanlardır. Konut insanların barınma ihtiyaçını karşıladığı gibi güvenlik, rahatlık gibi duyguları korur. Kişileri için inandığı koruması gerekli değerleri ifade eder. Konut aileyi simgeler. Konut aileler için temel gereksinim olan barınak iken toplum için sosyal ekonomik ve mekansal içeriği olan bir olgudur. Konutun İşlevi Nasıl Olmalı? Konut Türleri ve Özellikleri Nelerdir? Konutun barındırdığı işlevler konut özelinde incelenmelidir. Konut bireylerin gereksinimlarini cevap verecek ölçekte ise barınmanın gerektirdiği ana mekanları (yaşama, yatak odası, banyo, wc, balkon-teras) içerir. bu mekanlar arasındaki ilişkiler konut kullanıcılarının istekleri doğrultusunda belirlenir. Konut Türleri Nelerdir? Apartman Az katlı Evler Bahçeli Evler: Bir bahçe içinde inşa edilmiş tek aile evleridir İkiz Evler: Yan duvarlardan birini komşu bina ile paylaşırlar.  Avlulu Evler: Yapını ortasında, üstü açık olan yada duvarlarla