Emlakçılık bir hizmet sektörüdür. Emlak sektörü oluşturanlar hizmet bileşenleridir. Bu bileşenler dört ilkeden oluşmaktadır :
Kıtlık teorisi :ise emlak sektörünün bir diğer ilkesidir. Kıtlık tanım olarak sabit veya artan talep eğrisinde arzın veya üretimin yetersiz olma durumudur. Sabit talep teorilerinde malın bulunurluğu az ise fiyatın yüksek olacağı ve ürünün daha değerli olacağı geçerlidir. Bu bakış açısıyla birçok yerde bina arsa vb. emlak ürünleri bulunmakla birlikte talep edilen özellikte arsa ve bina bazen kıt olabilmekte ve bu nedenle değeri de artmaktadır.
İstek yaratmak: emlak sektöründe pazarlama stratejilerinin temelini oluşturur. İhtiyaç zorunlulukken istek satın alma arzusunu ifade eder. İstek emlak ürün yelpazesinde yeralan tüm emlak ürünlerine karşı tüketicilerin satın alma tercihlerini ortaya koyar. Örneğin villa, apartman dairesi, otel , vb.
İstek yaratmak: emlak sektöründe pazarlama stratejilerinin temelini oluşturur. İhtiyaç zorunlulukken istek satın alma arzusunu ifade eder. İstek emlak ürün yelpazesinde yeralan tüm emlak ürünlerine karşı tüketicilerin satın alma tercihlerini ortaya koyar. Örneğin villa, apartman dairesi, otel , vb.
Satın alma gücü: ise pazarlamanın temeli olan hedef kitlenin doğru bir şekilde tayin edilmesini gerekli kılmaktadır. Bu yüzden demografik coğrafi ve sosyal unsurlar satın alma davranışını etkileyen ve emlak ürün ilkelerini oluşturan temel yaklaşımlardır.
Yorumlar
Yorum Gönder