Ana içeriğe atla

Değerli Konut Vergisine Nasıl itiraz Edilir?


Değeri 5 milyon TL ve üzerinde olan konutlar için ‘değerli konut vergisi’ yürürlüğe girdi. Mülk sahibinin evi için belirlenen değere 15 gün içinde itiraz etme hakkına sahip. Söz konusu vergilerin ilk taksiti şubat, ikinci taksiti ağustos ayında ödenecek.


Evi 5 milyon TL ile 7 milyon 500 bin TL arasında olanlar binde 3, 7 milyon 500 bin TL ile 10 milyon TL arasında olanlar binde 6, 10 milyon TL ve üzerinde olanlar binde 10 oranında vergi ödeyecek.Vergi biri şubat diğeri ağustos ayı sonuna kadar iki eşit taksitle ödenecek.Hiçbir geliri olmadığını kanıtlayanlar (ev hanımları ve işsizler) ile SGK’dan aldığı maaşı dışında geliri olmayan emekliler bu vergiden muaf olacak.

EVİN DEĞERİ NASIL BELİRLENİYOR?

Değeri 5 milyonu aşan mülkler için de bilgilendirme tebligatları yollanıyor. Sonuçlar Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü’nün internet sitesinde de ilan ediliyor. www.tasinmazdegerleme.tkgm.gov.tr adresinden kimlik numarası ve taşınmaz bilgileri girilerek değerleme sonuçları öğreniliyor.


NASIL İTİRAZ EDİLİR? DİLEKÇEDE NELER OLMALI?


Sözcü gazetesi Nedim Türkmen bugünkü yazısında Değerli Konut Vergisine Nasıl itiraz edileceğini değindi. ( https://www.sozcu.com.tr/2019/ekonomi/degerli-konut-vergisine-nasil-itiraz-edilir-iste-itiraz-dilekcenize-koymaniz-gereken-7-sey-5522459/ )

İtiraz dilekçenizde, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Kadastro Dairesi Başkanlığı tarafından yapılan idari işlemin yapılış usulündeki eksiklikler, yazılılık esaslarına uyulmaması gerekçesinin tebliğ edilmemiş olması, dayanak raporun da tarafınıza iletilmesi ve takdir hakkının devlet lehine kullanılması konuları üzerinde yoğunlaşmak gerekmektedir.

itiraz dilekçesine eklenmesi gerekenler:

1. Konutunuza ait, en son takdir komisyonlarınca belirlenmiş değerler esas alınarak bugün itibariyle belediyeden alınan emlak vergi değerini gösterir belge,

2. Konutunuz ile aynı durumda olan ve emsal teşkil edebilecek yeni tarihli bir emlak satış işlemine dair evraklar,

3. Emsal konutların satış ilanlarında talep edilen bedelleri gösteren gazete ilan sayfaları,

4. Konutu yeni almışsanız konutun alımına ilişkin varsa fatura yoksa tapu senedi,

5. SPK onaylı bir gayrimenkul değerleme şirketine yaptırılacak değerleme raporu,

6. Komşularınızdan konutu banka kredisi ile almış olanlar var ise, bu işlemelere ait ulaşabildiğiniz banka ekspertiz raporları,

7. Konutunuz sigorta ettirilmiş ise sigorta şirketince belirlenen değeri gösteren evraklar.




Yorumlar

Latest Posts

Merkezi İş Alanı Ne Demek? Mia'nın Açılımı Nedir? Mia Özellikleri Neler?

Mia'nın Açılımı Büyük kentlerde, kent merkezlerinde ticaret yoğunluğunun olduğu bölgelere,  Merkezi İş Alanı kısaca Mia denilmektedir. Bu bölgelerde genellikle plazalar, ofisler, rezidanslar gibi yapılar yer alır. Kent merkezinde yer alan Merkezi İş Alanları, ulaşım açısından da kolay ve merkezi bir konumdadır. Merkezi İş Alanı (MİA) , sosyokültürel ve ticari amaçlı yapılar için ayrılmış bölgedir. Bu alanın tanımı, Planlı Alanlar Tip İmar Yönetmeliği'ne göre düzenlenmiştir. Planlı Alanlar Tip İmar Yönetmeliği'nde Merkezi İş Alanı şöyle tanımlanmıştır : "İmar planlarında yönetim, sosyokültürel ve ticari amaçlı yapılar için ayrılmış bölgedir. Bu bölgede büro, iş hanı, gazino, lokanta, çarşı, çok katlı mağaza, banka, otel, sinema, tiyatro gibi sosyal kültürel tesisler, yönetimle ilgili tesisler, özel eğitim ve özel sağlık tesisleri ve benzeri yapılar yapılabilir." Merkezi İş Alanlarında genel olarak yapılaşma fazladır. Bu alan aynı zamanda kentteki en yükse

Binaları Hasar Gören Depremzedelerin Merak Ettikleri Sık Sorulan Sorular

 7269 Sayılı Kanun Kapsamında Muhtemel Soru Ve Cevaplar 7269 sayılı olarak geçen kanunun tam adı " Umumi Hayata Müessir Afetler Dolayısıyla Alınacak Tedbirlerle Yapılacak Yardımlara Dair Kanun" olarak geçer. Bir başka değişle Afet (Deprem) kanunuda denilebilir. Bu kanuna göre yapılan hasar tespit çalışlarında en sık karşılaşılan soru ve cevaplar şöyledir: 1) Hasar tespit çalışmaları hangi kurum koordinesinde yapılmaktadır? Hasar tespit çalışmaları AFAD adına Çevre ve Şehircilik Bakanlığı/İl Müdürlüğü koordinasyonunda yapılmaktadır. Çevre Şehircilik Bakanlığı/İl Müdürlüğü bu çalışmalarda Belediyeler, Karayolları, DSİ gibi kurumlardan da teknik personel desteği almaktadır.   2) Hasar tespit çalışmaları ne amaçla yapılmaktadır? Nakdi yardım, geçici barınma yardımı, kalıcı konut yardımı vb. yardımların hangi afetzedelere, ne ölçüde yapılacağına karar vermek için hasar tespit çalışmaları yapılmaktadır.   3) Binaların hasar durumları nasıl belirlenmektedir? Bu konuda eğitim almış,

Kaç Çeşit Emlak Türü Vardır? Neye Göre Ayrılır?

Gayrimenkul sektöründe emlak çeşitleri beş başlık altında toplanmaktadır. Bu sınıflandırma yapılırken tüketici beklentileri, gayrimenkülün özellikleri, yatırım fırsatları, yasal zorunluluklar ve diğer etmenler dikkate alınmaktadır. Şu şekilde sınıflanırlar :  Konutlar Ticari Amaçlı Emlaklar Endüstriyel Amaçlı Emlaklar Tarıma Yönelik Emlaklar Özel Amaç Teşkil Eden Emlaklar 1) Konutlar Özel kullanıma hitap eden temel barınma ihtiyacı için yapılmış her türlü emlağı kapsar.Kiralama, satma ve devredilme özellikleri de bulunan konutlar pazar payı önemli olan ve sektöre hızlanma kazandıran ürün şeklidir. 2) Ticari Amaçlı Emlaklar Ticari amaçlara yönelik alım satımı kiralaması yapılan emlak türleridir.Özellikle emlağın yatırım özelliği ve değeri ön plandadır.Ticari amaçlı emlaklar için bu özellik önem arz etmektedir.Bu açıdan bakıldığında konutta ticari amaçlı olabilmektedir. Değiş tokuş işlemlerinin olduğu durumlar da ticari amaçlı emlaklar sınıfına girer. 3) En