Ana içeriğe atla

DASK'ın Anlamı ve Açılımı Nedir? Dask Fiyatları Ne Kadar? Dask'ı Kiracı Mı Öder?

Dask, ülkemizde zorunlu deprem sigortası olarak bilinmektedir. 581 sayılı KHK ile "Doğal Afet Sigortaları Kurumu" (DASK) kurulmuştur. Zorunlu deprem sigortası yaptıran mülk sahibi sigorta primi öder ve depreme riskine karşı teminat alır. Depremde zarar gördüğünde teminata hak kazanır.Yani DASK bir vergi türü değildir. DASK, tapu devrinde ve kiralama işlemlerinde yapılması zorunludur. Zorunlu deprem sigortasının geçerlilik süresi bir (1) yıldır.

Dask'ın Kapsamı ve Amaçları 


Zorunlu deprem sigortasının kapsamında bulunan binalar şunlardır:
  1. Tapuya kayıtlı ve özel mülkiyete tabi taşınmazlar üzerinde mesken edilmiş binalar.
  2. 634 sayılı Kat Mülkiyeti Kanunu kapsamındaki bağımsız bölümler.
  3.  Bu binaların içinde yer alan ticarethane, büro ve benzeri ve amaçla kullanılan bölümler
  4. Doğal afetler nedeniyle devlet tarafından yaptırılan veya verilen kredi ile yapılan meskenler.
  5. Kat irtifakı kurulmuş binalar, tapuda henüz cins tashihi yapılmamış ve tapu kütüğünde arsa vasfında bulunan binalar ile tapu tahsisi yapılmamış kooperatif evlerin de DASK yapılması gerekir. 

DASK gerektirmeyen binalar ise şöyledir:

  1. Kamu kurum ve kuruluşlara ait binalar
  2. Köy yerleşim alanlarına yapılan binalar
  3. Tamamı ticari ve sinai amaçlar için kullanılan binalar (iş hanı,iş merkezi, eğitim binaları, vs.)
  4. İnşaatı henüz tamamlanmamış binalar
  5. Tapuya kayıtlı bulunmayan ve özel mülkiyete tabi olmayan arazi ve arsaların - hazine arazileri vb. üzerinde inşa edilmiş binalar
  6. Mesken  olarak kullanıma uygun olmayan bakımsız, harap veya metruk binalar.

Zorunu Deprem Sigortasında Tarife ve Primler Nasıl Belirlenir?

  • Binanın bulunduğu gölgenin deprem riski
  • Binanın yapı tarzı
  • Meskenin brüt yüzölçümü
Beş risk bölgesi ve üç farklı yapı tarzına göre belirlenmiş 15 tarife fiyatı bulunmaktadır.


Zorunlu Deprem Sigortası (DASK) Yaptırmak İçin Gerekli Bilgi Ve Belgeler


Sigorta yaptırmak isteyen emlak sahibinden şu belgeler istenmektedir:

  • Sigortalının adı, adresi, telefonu 
  • TC kimlik no veya vergi kimlik no (tüzel kişiler için)
  • Sigortalanacak yerin açık adresi
  • Tapu bilgileri
  • Bina yılı
  • Yapı tarzı
  • Binanın toplam kat sayısı
  • Binanın hasar durumu (hasarsız/orta hasarlı/hafif hasarlı)
  • Dairenin (meskenin) brüt yüzölçümü
  • Dairenin kullanım şekli (ticarethane, mesken, büro,...vs)

En Çok Merak Edilen Soru: DASK'ı kiracı mı öder ev sahibi mi?


Zorunlu deprem sigortası Dask'ı, kiracı kendi adına yaptıramaz. Kiracı DASK'ı sigorta ettiren sıfatıyla, ev sahibi adına yaptırabilir. Her durumda tazminat, tapuda hak sahibi olarak belirtilen kişiye gönderilir.


Zorunlu Deprem Sigortasında Teminat Dışında Kalan Durumlar

  • Enkaz kaldırma masrafları
  • Kâr kaybı
  • iş durması
  • kira mahrumiyeti
  • alternatif ikametgah ve işyeri masrafları
  • mali sorumluluklar ve diğer bütün dolaylı zararlar
  • her türlü taşınır mal, eşya ve benzeri
  • manevi hizmet talepleri
  • deprem sonucu oluşan, yangın, infilak veya yer kayması dışındaki kalan hasarlar
  • binanın kendi kusur ve özellikleri nedeniyle oluşan zararlar

Dask Poliçesi Sorgulama Nasıl Sorgulanır? Adres Kodu Nasıl Bulunur?

On-line poliçe düzenlemekte olan sigorta şirketleri ve sigorta aracılarının internet sitelerinden Zorunlu Deprem Sigortası poliçenizi düzenleyebilir ve ödemelerinizi gerçekleştirebilirsiniz. Poliçelerinizi de buradan sorgulayabilirsiniz

Adres kodu ülke sınırları içindeki tüm konutlara ait 10 haneli özel bir numaradır. 1 Mart 2013'den itibaren zorunlu deprem sigortası poliçesi işlemlerinde ve daha birçok işlemde kullanılmaya başlanıyor. Zorunlu deprem sigortanızı kolayca yaptırmak ve deprem sonrasında size vakit kaybetmeden ulaşmamızı sağlamak için adres kodunuzu mutlaka öğrenin! 

Adres Kodunuzu E-devlet üzerinden, Dask.gov.tr internet adresinden ve nüfus müdürlüklerinden öğrenebilirsiniz

 



Yorumlar

Latest Posts

Merkezi İş Alanı Ne Demek? Mia'nın Açılımı Nedir? Mia Özellikleri Neler?

Mia'nın Açılımı Büyük kentlerde, kent merkezlerinde ticaret yoğunluğunun olduğu bölgelere,  Merkezi İş Alanı kısaca Mia denilmektedir. Bu bölgelerde genellikle plazalar, ofisler, rezidanslar gibi yapılar yer alır. Kent merkezinde yer alan Merkezi İş Alanları, ulaşım açısından da kolay ve merkezi bir konumdadır. Merkezi İş Alanı (MİA) , sosyokültürel ve ticari amaçlı yapılar için ayrılmış bölgedir. Bu alanın tanımı, Planlı Alanlar Tip İmar Yönetmeliği'ne göre düzenlenmiştir. Planlı Alanlar Tip İmar Yönetmeliği'nde Merkezi İş Alanı şöyle tanımlanmıştır : "İmar planlarında yönetim, sosyokültürel ve ticari amaçlı yapılar için ayrılmış bölgedir. Bu bölgede büro, iş hanı, gazino, lokanta, çarşı, çok katlı mağaza, banka, otel, sinema, tiyatro gibi sosyal kültürel tesisler, yönetimle ilgili tesisler, özel eğitim ve özel sağlık tesisleri ve benzeri yapılar yapılabilir." Merkezi İş Alanlarında genel olarak yapılaşma fazladır. Bu alan aynı zamanda kentteki en yükse

Binaları Hasar Gören Depremzedelerin Merak Ettikleri Sık Sorulan Sorular

 7269 Sayılı Kanun Kapsamında Muhtemel Soru Ve Cevaplar 7269 sayılı olarak geçen kanunun tam adı " Umumi Hayata Müessir Afetler Dolayısıyla Alınacak Tedbirlerle Yapılacak Yardımlara Dair Kanun" olarak geçer. Bir başka değişle Afet (Deprem) kanunuda denilebilir. Bu kanuna göre yapılan hasar tespit çalışlarında en sık karşılaşılan soru ve cevaplar şöyledir: 1) Hasar tespit çalışmaları hangi kurum koordinesinde yapılmaktadır? Hasar tespit çalışmaları AFAD adına Çevre ve Şehircilik Bakanlığı/İl Müdürlüğü koordinasyonunda yapılmaktadır. Çevre Şehircilik Bakanlığı/İl Müdürlüğü bu çalışmalarda Belediyeler, Karayolları, DSİ gibi kurumlardan da teknik personel desteği almaktadır.   2) Hasar tespit çalışmaları ne amaçla yapılmaktadır? Nakdi yardım, geçici barınma yardımı, kalıcı konut yardımı vb. yardımların hangi afetzedelere, ne ölçüde yapılacağına karar vermek için hasar tespit çalışmaları yapılmaktadır.   3) Binaların hasar durumları nasıl belirlenmektedir? Bu konuda eğitim almış,

Konut Çeşitleri Nelerdir? Konut Türlerinin Özellikleri Nelerdir?

Konut, barınma eylemini rahatlıkla sürdürebileceği yaşam ortamını sağlayan mekanlardır. Konut insanların barınma ihtiyaçını karşıladığı gibi güvenlik, rahatlık gibi duyguları korur. Kişileri için inandığı koruması gerekli değerleri ifade eder. Konut aileyi simgeler. Konut aileler için temel gereksinim olan barınak iken toplum için sosyal ekonomik ve mekansal içeriği olan bir olgudur. Konutun İşlevi Nasıl Olmalı? Konut Türleri ve Özellikleri Nelerdir? Konutun barındırdığı işlevler konut özelinde incelenmelidir. Konut bireylerin gereksinimlarini cevap verecek ölçekte ise barınmanın gerektirdiği ana mekanları (yaşama, yatak odası, banyo, wc, balkon-teras) içerir. bu mekanlar arasındaki ilişkiler konut kullanıcılarının istekleri doğrultusunda belirlenir. Konut Türleri Nelerdir? Apartman Az katlı Evler Bahçeli Evler: Bir bahçe içinde inşa edilmiş tek aile evleridir İkiz Evler: Yan duvarlardan birini komşu bina ile paylaşırlar.  Avlulu Evler: Yapını ortasında, üstü açık olan yada duvarlarla