Ana içeriğe atla

Cebri İfraz Ne Demek? Şartları Neler? Nasıl yapılır

 Tapuda kaydı bulunan bir taşınmaz malın birden fazla birden fazla parseller haline getirilmesi işlemine ifraz adı veriliyor. Eğer ifraz işlemi yapılan taşınmazın üzerinde, şerh, irtifak hakkı veya rehin bulunuyorsa taşınmaz mal üzerindeki tüm hak sahiplerinin izin alınmış olması zorunlu tutuluyor.

İmar Kanunu’nun 15’nci maddesine göre, İmar planlarında yer alan yol, yeşil alan, park, meydan ve otopark gibi kamu hizmetleri adına ayrılmış olan bölgelere denk gelen taşınmaz malların kısımlarının tevhid ya da ifraz edilmesine izin verilmemekte. İfraz ile ilgili daha detaylı bilgiyi buradan ulaşabilirsiniz.

Arazilerde hak sahibi olan kişilerin izini gözetilmeden, belediye ya da kamuya ait olan yerler ile birleştirme işlemine ise cebri ifraz adı veriliyor.


hikmet kanat emlak terimleri arsa arazi ifraz

Cebri ifraz işlemi için gereken şartlar belgeler neler? Nereye başvurulmalı?

Cebri ifraz işlemini gerçekleştirebilmek için bir takım şart ve belgeler aranıyor. Örneğin ayırma işlemi için serbest olan mühendisler tarafından düzenlenmiş ve uygun olup olmadığın da kadastro müdürlüğü tarafından kontrol edilerek onaylanmış ve kendisinden bir üst yazıya bağlanmış üç takım dosya olacak şekilde değişiklik beyannamesi ekli belgelere ve kontrol raporuna, talep edilmediği halde tapu senetlerinin üzerine yapıştırmak için söz konusu olan taşınmaz malın sahibinin son 6 ay içerisinde çekilmiş olan 6 x 4 cm ebadındaki vesikalık fotoğrafı gerekli görülür.

 Ayrıca cebri ifraz işlemini yapılacak taşınmazın niteliği bir bina ise deprem sigortası ve ayrılması talep edilen taşınmaz malın sahibine ait ya da yetkili olan temsilcilerine ait nüfus cüzdanı, pasaportu ya da temsil belgesi yani vekaletname belgesi bulunması gerekir.

Yorumlar

Latest Posts

Merkezi İş Alanı Ne Demek? Mia'nın Açılımı Nedir? Mia Özellikleri Neler?

Mia'nın Açılımı Büyük kentlerde, kent merkezlerinde ticaret yoğunluğunun olduğu bölgelere,  Merkezi İş Alanı kısaca Mia denilmektedir. Bu bölgelerde genellikle plazalar, ofisler, rezidanslar gibi yapılar yer alır. Kent merkezinde yer alan Merkezi İş Alanları, ulaşım açısından da kolay ve merkezi bir konumdadır. Merkezi İş Alanı (MİA) , sosyokültürel ve ticari amaçlı yapılar için ayrılmış bölgedir. Bu alanın tanımı, Planlı Alanlar Tip İmar Yönetmeliği'ne göre düzenlenmiştir. Planlı Alanlar Tip İmar Yönetmeliği'nde Merkezi İş Alanı şöyle tanımlanmıştır : "İmar planlarında yönetim, sosyokültürel ve ticari amaçlı yapılar için ayrılmış bölgedir. Bu bölgede büro, iş hanı, gazino, lokanta, çarşı, çok katlı mağaza, banka, otel, sinema, tiyatro gibi sosyal kültürel tesisler, yönetimle ilgili tesisler, özel eğitim ve özel sağlık tesisleri ve benzeri yapılar yapılabilir." Merkezi İş Alanlarında genel olarak yapılaşma fazladır. Bu alan aynı zamanda kentteki en yükse

Binaları Hasar Gören Depremzedelerin Merak Ettikleri Sık Sorulan Sorular

 7269 Sayılı Kanun Kapsamında Muhtemel Soru Ve Cevaplar 7269 sayılı olarak geçen kanunun tam adı " Umumi Hayata Müessir Afetler Dolayısıyla Alınacak Tedbirlerle Yapılacak Yardımlara Dair Kanun" olarak geçer. Bir başka değişle Afet (Deprem) kanunuda denilebilir. Bu kanuna göre yapılan hasar tespit çalışlarında en sık karşılaşılan soru ve cevaplar şöyledir: 1) Hasar tespit çalışmaları hangi kurum koordinesinde yapılmaktadır? Hasar tespit çalışmaları AFAD adına Çevre ve Şehircilik Bakanlığı/İl Müdürlüğü koordinasyonunda yapılmaktadır. Çevre Şehircilik Bakanlığı/İl Müdürlüğü bu çalışmalarda Belediyeler, Karayolları, DSİ gibi kurumlardan da teknik personel desteği almaktadır.   2) Hasar tespit çalışmaları ne amaçla yapılmaktadır? Nakdi yardım, geçici barınma yardımı, kalıcı konut yardımı vb. yardımların hangi afetzedelere, ne ölçüde yapılacağına karar vermek için hasar tespit çalışmaları yapılmaktadır.   3) Binaların hasar durumları nasıl belirlenmektedir? Bu konuda eğitim almış,

Kaç Çeşit Emlak Türü Vardır? Neye Göre Ayrılır?

Gayrimenkul sektöründe emlak çeşitleri beş başlık altında toplanmaktadır. Bu sınıflandırma yapılırken tüketici beklentileri, gayrimenkülün özellikleri, yatırım fırsatları, yasal zorunluluklar ve diğer etmenler dikkate alınmaktadır. Şu şekilde sınıflanırlar :  Konutlar Ticari Amaçlı Emlaklar Endüstriyel Amaçlı Emlaklar Tarıma Yönelik Emlaklar Özel Amaç Teşkil Eden Emlaklar 1) Konutlar Özel kullanıma hitap eden temel barınma ihtiyacı için yapılmış her türlü emlağı kapsar.Kiralama, satma ve devredilme özellikleri de bulunan konutlar pazar payı önemli olan ve sektöre hızlanma kazandıran ürün şeklidir. 2) Ticari Amaçlı Emlaklar Ticari amaçlara yönelik alım satımı kiralaması yapılan emlak türleridir.Özellikle emlağın yatırım özelliği ve değeri ön plandadır.Ticari amaçlı emlaklar için bu özellik önem arz etmektedir.Bu açıdan bakıldığında konutta ticari amaçlı olabilmektedir. Değiş tokuş işlemlerinin olduğu durumlar da ticari amaçlı emlaklar sınıfına girer. 3) En