Ana içeriğe atla

Arsalar Nasil Ayrilir? ifraz işlemi nasil yapilir?

 Bir arsanız var bu arsayı birden fazla parçalara ayırmak istiyorsanız yapmanız gereken işlem ifrazdır. İfraz kelime anlamı olarak ayırma anlamına gelir. 

İfraz işlemi ne sebep ile yapılır?

İfraz, bir parseli birçok çok kişi sahipse, parselin bir bölümünü farklı şekilde değerlendirmek istiyorsanız yada pareslin bir bölümünü farklı imar fonksiyonlarına sokmak istiyorsanız ifraz işlemi yapılması gerekir. İfraz işlemi iki türde yapılır. 



1) Parselasyon: 

Gayrimenkul sahibinin rızası doğrultusunda yapılan işlemdir. Parselin parçalara bölünmesidir.

2) Parselasyon Niteliğinde Olmayan ( Cebri İfraz):

Gayrimenkul sahibinin isteği dışında yapılan parselasyon işlemidir. Parselasyon niteliğinde olmayan parsel kamusal alana gidiyorsa yani park, bahçe, karakol, gibi kamusal hizmetlere için kullanılıyorsa bu nitelikte ifraz yapılır.

İşlemler kadastro müdürlüklerinde bağlı tescil olarak da tapu müdürlüklerine bağlıdır.  İfraz uygulamalarında bazı kurallar bulunmaktadır. Eğer planlı bir ifraz uygulamsı yapılacaksa ve 1/1000 imar uygulaması varsa  plan notlarında imar büyüklüğü belirtilir.  Örneğin 1000m2 bir arsanız var ve  bunu iki parçaya ayırmak istiyorsunuz. İfraz işlemi olduktan sonra 500m2 iki arsanız olacak. Ancak plan notlarında minimum arsa büyüklüğü 700m2 olacak diyorsa bu durumda ifraz işlemini gerçekleştiremezsiniz.  Çünkü plan notları minimum parselin 700m2 den küçük olmayacağını belirtiyor. Bunun için arazinizin bulunduğu plan notlarını çok iyi bilmeniz gerekiyor.

Planlı alanda ve plansız alanda hangi kurallara göre hareket edeceğinizi öğrenmeniz gerekir. Belediye ve mücavir alan içinde ise belediyeye, mücavir alan dışında ise il özel idareye başvurulması gerekir. bu işlem 30 gün içinde gerçekleşmelidir. İşlemler sırasında binde 10 oranında emlak rayici üzerinden ödenen ifraz harcı ödenir. 30 gün içinde işlemler tamamlandıktan sonra 15 gün içinde belediye tapu siciline göndermelidir. Tapu müdürlüğüde 30 gün içinde tescil işlemini yapması gerekiyor. 

Yorumlar

Latest Posts

Merkezi İş Alanı Ne Demek? Mia'nın Açılımı Nedir? Mia Özellikleri Neler?

Mia'nın Açılımı Büyük kentlerde, kent merkezlerinde ticaret yoğunluğunun olduğu bölgelere,  Merkezi İş Alanı kısaca Mia denilmektedir. Bu bölgelerde genellikle plazalar, ofisler, rezidanslar gibi yapılar yer alır. Kent merkezinde yer alan Merkezi İş Alanları, ulaşım açısından da kolay ve merkezi bir konumdadır. Merkezi İş Alanı (MİA) , sosyokültürel ve ticari amaçlı yapılar için ayrılmış bölgedir. Bu alanın tanımı, Planlı Alanlar Tip İmar Yönetmeliği'ne göre düzenlenmiştir. Planlı Alanlar Tip İmar Yönetmeliği'nde Merkezi İş Alanı şöyle tanımlanmıştır : "İmar planlarında yönetim, sosyokültürel ve ticari amaçlı yapılar için ayrılmış bölgedir. Bu bölgede büro, iş hanı, gazino, lokanta, çarşı, çok katlı mağaza, banka, otel, sinema, tiyatro gibi sosyal kültürel tesisler, yönetimle ilgili tesisler, özel eğitim ve özel sağlık tesisleri ve benzeri yapılar yapılabilir." Merkezi İş Alanlarında genel olarak yapılaşma fazladır. Bu alan aynı zamanda kentteki en yükse...

Binaları Hasar Gören Depremzedelerin Merak Ettikleri Sık Sorulan Sorular

 7269 Sayılı Kanun Kapsamında Muhtemel Soru Ve Cevaplar 7269 sayılı olarak geçen kanunun tam adı " Umumi Hayata Müessir Afetler Dolayısıyla Alınacak Tedbirlerle Yapılacak Yardımlara Dair Kanun" olarak geçer. Bir başka değişle Afet (Deprem) kanunuda denilebilir. Bu kanuna göre yapılan hasar tespit çalışlarında en sık karşılaşılan soru ve cevaplar şöyledir: 1) Hasar tespit çalışmaları hangi kurum koordinesinde yapılmaktadır? Hasar tespit çalışmaları AFAD adına Çevre ve Şehircilik Bakanlığı/İl Müdürlüğü koordinasyonunda yapılmaktadır. Çevre Şehircilik Bakanlığı/İl Müdürlüğü bu çalışmalarda Belediyeler, Karayolları, DSİ gibi kurumlardan da teknik personel desteği almaktadır.   2) Hasar tespit çalışmaları ne amaçla yapılmaktadır? Nakdi yardım, geçici barınma yardımı, kalıcı konut yardımı vb. yardımların hangi afetzedelere, ne ölçüde yapılacağına karar vermek için hasar tespit çalışmaları yapılmaktadır.   3) Binaların hasar durumları nasıl belirlenmektedir? Bu konuda eğitim alm...

Konut Nedir? Konutun Özellikleri Nelerdir? Bir Evin Fiyatı Nasıl Belirlenir?

     Konut çok özel bir mal türüdür. Konutun önemli özelliklerinden biri uzun ömürlü olmasıdır. Asgari bir kaliteye sahip bir konutun ömrü en az 70 yıldır. Gerekli bakım ve yenileştirmeler yapıldığında konutların ömrü daha da fazla olmaktadır. Konutun uzun ömürlü olması servet biriktirme aracı olarak da kullanılmalarına neden olur. Bu nedenle konut tüketim malı olduğu kadar yatırım malıdır. Konutun Özellikleri Konutun diğer bir özelliği de taşınmaz bir mal olmasıdır. Konut satın aldığımızda veya kiraladığımızda; konutun konumunu, komşularımızı, alışveriş mekanlarını, okullar gibi birçok şeyi içermektedir.      Konutların taşınmaz olmaları onları eşsiz kıldığı gibi diğer mal ve hizmetlerden farklı olarak tek fiyat yasasının işlemesi mümkün olmaz. Taşıdıkları özellik olarak her konut diğerlerinden farklıdır. Aynı binada bulunan iki daire kullanılan malzemelerin ve dairelerin planlarının aynı olmasına ve her iki daire de aynı binada olmalarına rağmen bu...